Finns lite att ta tag i...

...som blivande arbetsterapeut!
Folk vet ju inte vad vi pysslar med, finns nån allmän uppfattning om att vi bara ger ut hjälpmedel á la rullatorer till gamla.. Kan inte klandra dem iofs, hur bra är arbetsterapeuterna på att marknadsföra sig?! Har varit på besök på campus norrköping på förmiddagen, gick på en bra föreläsning om palliativ vård. Väldigt spännande ämne som jag inte tänkt så mycket kring tidigare.
Efter en god bakad potatis (med tonfiskröra, MKT GODARE än den tonfisk jag åt igår..) åkte jag, Kickis och Emma hem till en kvinna som lever med fibromyalgi och där satt vi ute på hennes veranda och ställde lite frågor om hennes upplevelse av samhällets bemötande av människor med långvarig smärta.  Fick ett väldigt trevligt och intressant samtal med henne! O inte att förglömma: FIKA! =) 
Smart som jag är så satte jag mig mitt i solen, var ju jätteskönt! Efter en och en halv timme börjar det sticka lite konstigt i huden..  Jag förstår inte att jag kan göra samma misstag varenda år.. varje år!! Blir väl frossa av det ikväll.. =(   Har lagt en fin grund nu iaf!! Säkert!!  HaHaHa!!!

Ska snart ringa Tina och se om det blir nån bio ikväll, såg att Blood Diamond slutat gå, så det var ju en miss..
Imorrn blir det grillning nere vid ån! Ska satsa på kött den här gången, godare än korv, och så vet jag av erfarenhet sen förra campingen med Elize att jag är väldigt bra på att grilla kött =)

OK, nu har jag pratat med Tina, det blir mozzarella istället. Stället som enligt oss är vårt stammis-ställe, haha, hur många gånger har vi ätit där? Jag tror jag är uppe i tre, efter ikväll =)

Kommentarer
Postat av: Snökalven

Jag är en liten bit granbark!

2007-04-13 @ 18:53:30
URL: http://snoqalf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0