Det finns idioter, o så finns det idioter...

Jobbade eftermiddag idag, var riktigt segt.. Inte en kotte som ville handla när det är så fint väder.. men.. framåt halv fem sådär dök de upp, den ena mer idiot än den andra.. Jag gick på rast, bestämde mig för att lapa lite sol o äta en macka ute på altanen..

Petter: 'Undrar om den där hunden som man kan höra skälla sitter i en bil eller om det kommer utifrån?
              Det är rätt varmt idag.."


Vi tittar ut över parkeringen, men kan inte se nån hund i en bil.. Båda antar att hunden sitter precis vid ingången som vi inte ser, för vem skulle vara så dum så man lämnar en hund i bilen när det är så varmt?? Jag äter upp min macka, o femton minuter senare, innan jag går ner igen tittar jag ut över parkerigen igen, eftersom hunden fortfarande skäller..
O vad får jag se..  En liten vovve som sticker ut nosen i springan som matte/husse varit gullig o vevat ner.. Jag blir helt fly förbannad o springer ner, in i förbutiken, tar med ett glas med vatten, blöter ner lite papper, o så löper jag ut på parkeringen..
Står där ute, med armen inne i bilen (fick precis plats men det var inte långt ifrån att jag fastna) o lille valpen som flåsar som bara den försöker få i sig vattnet som jag kramar ur..
Det kommer fram lite folk som också sett/hört den lille vovven skälla, o flera av dem vill ringa polisen eller slå in rutan, men eftersom vovven fortfarande satt upp så avvaktade vi, jag med armen inne i värmen..
Efter ca tio minuter, precis när en kille tar upp sin mobil kommer en tjej lunkande med en matkasse..

Tjej: 'Vad håller ni på med?'

Vi står o tjaffsar ett tag, medans hon öppnar dörren o vovven slänger sig ut o lägger sig på backen.. När jag sa att hunden skällt ett bra tag innan jag kom ut med vatten fick jag ett hånflin rakt upp i ansiktet..

Tjej: 'Det är en valp, hon skäller så fort jag går, det är inget o göra nåt åt..!
         O hon har bara vart själv i fem minuter, högst!'

OK???!!! Jag talar om för henne att hon nog ska vara väldigt glad för att hennes lilla valp skällde just idag, för annars hade hon säkerligen inte suttit upp när hon kom utlunkandes..
Jag var så jäkla arg!!! O människan intar värsta försvarspositionen.. kan inte förstå varför jag stått med armen innanför hennes ruta så länge.. ????!!!! Snacka om att inte fatta att man gjort nåt fel..
IDIOT!

Elin fick ringa polisen en liten stund senare, flera kunder som kommit in som sett tre hundar i olika bilar.. Vad tänker folk med??? Bind dom utanför affären, hur svårt kan de va??

Saknade Wilson som bara den när allt var som mest kaos =(
Tur att han kommer hit  på torsdag!!



http://www.vovva.se/varmt_i_bil.html

Kommentarer
Postat av: Gobo

Monster asså!

2007-08-08 @ 11:04:05
URL: http://gobo.blogg.se
Postat av: marmosett

Vissa borde inte få skaffa hund!!

2007-08-08 @ 11:40:50
URL: http://marmosett.blogg.se
Postat av: Maria

Fy vilka människor det finns! Har själv varit med om samma grej. I våras när det var så varmt hade en människa helt sonika lämnat sina två Schäferblandisar i sin lilla golf & gått in på IKEA för att handla. Vilken bra idè! Jag tog registreringsnumret & gick in på IKEA & berättade läget. Personalen ropade ut i högtalarna & bad ägaren gå ut till bilen. Efter 20 minuter (!) kommer ägaren traskandes med en hel vagn full med varor utan att verka minsta lilla berörd över att hundarna höll på att dö i bilen. Jisses va arg jag blev! Vissa ska helt enkelt inte ha hund!
Bra gjort av dig att iallafall göra ett försök att förklara för ägaren att det ÄR varmt i bilen om det är varmt ute, något vissa inte verkar fatta... Synd att hon inte verkade ta åt sig informationen.
Kram!

2007-08-08 @ 14:17:35
URL: http://vovve.info/maria/
Postat av: Kavita

Vad e det för fel på dom?! Idioti kallas sånt för.....fy skäms på dom! Tur att du fanns där angel!:) Puss på dig

2007-08-08 @ 14:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0