Öland.. o sen var det Liseberg..

Kan nån vara gullig o påminna mig om att ta det liiiite lugnt nästa sommar.. Just nu känns det som att jag nästan bor i bilen.. Har haft himlans skoj iofs.. =)

Jag o Lizan åkte till Öland i torsdags, dags att låna Cattis stuga igen!!

image499

Vi hade roliga dagar, mycket sol, men också mycket moln.. så fredag o lördag fick man tvinga på sig bikinin, o sen hitta en fin sanddyna, o sen ligga alldeles still så blåsten inte gjorde att man frös halvt ihjäl sig.. men annars så..

Läste världens roligaste bok på stranden.. HaHaHa.. var tvungen att hålla mig lite lugn, men det var svårt..
Har ni läst nån bok som får er att skratta högt? Jag skakade av skratt.. Vred mig av skratt.. Lizan undra vad det var för fel på mig.. ända tills jag läste högt o hon med tjöt av skratt.. Den boken är våran humor.. Blir att se filmen o hoppas på det bästa!

                    

På torsdagskvällen när vi kom fram var Carro o syrran Sofie där, de hade fixat taco o så spela vi spel.. Vi satsa på lagspel den här gången, allt för att undvika att Carro skulle stå som ensam vinnare igen, HaHa, o vem såg till att hon hamna i samma lag som henne om inte jag.. (eller var det inte du Carro, som valde mig har jag för mig.. ) Kunde inte tänkt smartare, för hon o jag vann Taboo, skojig kväll! Hade iofs inte väntat mig nåt annat, när tre av fem är A-barn kan de inte bli annat än bra =)

Systrarna åkte hem på fredagen, de var lite känsliga för blåsten på stranden.. HaHa..
Jag o Lizan låg tappert kvar någ timmar till, fick nog lite färg iaf..

På Öland finns det vildkaniner, o vi blev rätt bra kompisar med en av dom.. En liten en kom tillbaka flera gånger, han/hon var inte ett dugg rädd, så man kunde ligga o kräla breve han, eller hon, eller..
Lizan har bästa kortet där jag sakta men säkert, liggandes raklång på gräset, närmar mig ninisen.. HaHa.. Hon försökte lite hon med, funka sådär.. =)

image506


Vi hade jättesköna dagar, fikade mera än en gång med Cattis morfar, kändes som vi åt hela tiden!! På söndagsförmiddagen tog vi en tur till 'Paradiset', härligt att vakna med den utsikten!

             
                                                                                     Tur att kossorna höll sig på
                                                                   avstånd.. HaHa!


Resans kommentar:            'Han ser att vi är släkt!'
Resans tack:                         Cattis & morfar
Resans bok:                          'Underbar och älskad av alla' (HaHa, klart jag berättar vilken det var..)
Resans smuttare:                 Lizan ..nästa gång fixar vi små till dig =)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår var det dags att åka till Liseberg, förra året var jag o brorsorna där, o den här gången tog vi med oss lite extra bagage i bilen =)

image510

Hade jätteskoj! Fast det märktes att parken är inne i offseason-läge.. dåliga öppettider, o en del karuseller var stängda.. men men.. positivt tänkande: Vi hade iallafall tur med vädret =)

Kul att vi fick med oss Andreas i Kanonen, HaHa, jag satt breve honom, o det var kul.. HaHa.. Tror han tyckte det var skoj, han följde ju med en gång till sen..

       Oj, va hon klär i lila =)   (Glömde mina brillor hemma,
                                          hitta ett par andra..HaHa, men så                                              
                                          körde jag himla bra sen också..)
Nej men Hej, ska ni med också? =)     
       'Så här glad blir jag av att åka Kanonen'  =)
Eller vänta nu.. 'Så här mycket skakar jag efter Kanonen..'  =)     
        Balder en gång till =)
 Liten, mindre, minst..       
       'Jag tänker inte äta med händerna!
                                          Fatta vad mycket skit man har på dom nu!'
Lill-killen =)       
       Glass! Men den kan man äta när man står i kö till Balder.. =)


image521

Var så himla trött i bilen hem.. tre små snarkande grisar i baksätet.. Hmm.. De var vakna ett tag o lekte lite lekar men sen orka inte de små liven längre.. =)
Tur att Andreas kunde hålla sig vaken, för annars hade nog jag också däckat.. Tack!

Precis när vi svängt av från motorvägen får vi varningsmeddelande i radion om en bilolycka på E4:an, mellan Mantorp o Linköping.. En långtradarchaffis som tyckte det var en bra idé att byta körriktning på motorvägen, en bil i norrgående riktning som körde rakt in i den.. man känner sig rätt liten..

När jag låst bilen o gick på vägen hem kom en liten igelkott på trottoaren, lite söt.. men vad gör den om inte börjar fräsa som ett helsike åt mig.. Tack, men Nej tack, jag föredrar kaniner.. Haha =)

Väl hemma o i sängen somnade jag innan jag hann släcka lampan..

Kommentarer
Postat av: Diggen

Bra det där med att äta poppisar direkt ur påsen utan händer. Jag hoppas inte du tog i en massa räcken och handtag Jelly? Du hade väl med dig våtservetter...

2007-08-22 @ 10:05:13
URL: http://www.sminkochstyling.se
Postat av: Snökalven

Nej, du har ju inte tagit det lugnt direkt.
Igelkotten är ju ännu ett bevis på djurs inneboende ondska.

2007-08-22 @ 17:51:09
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Gobo

Jag hade roligt iaf!

2007-08-23 @ 00:00:13
URL: http://gobo.blogg.se
Postat av: Empa the one and only

Haha.. snyggt me Ica kortet där Alexander! ICA RULES... mohaha!
Och Elize.. vilken fotograf, slänger sig för allt och alla bara för att få en bra bild.. till och med en liten hare ;) Men jag tror hon fått det från dig angelica, för du är ju paparazzinas paparazzi.. haha!
Nu ska jag äta en chokladbit... jag är ju ändå bakis!
Angelica en FIKA snart! Nyfiken på smsen du vet :) pössssssssss

2007-08-23 @ 17:03:04
URL: http://empaaa.blogg.se
Postat av: Emilie

KLART DU SKA FÅ PANNKAKOR.. MINA E GRYMMA ;) HADEEEEE!

2007-08-23 @ 17:05:13
URL: http://empaaa.blogg.se
Postat av: Cattis

Nu har ja målat o donat i lgh 2 dagar, är helt slut..har kämpat så hårt att ja fått valkar på händerna..haha!
Den där ost o kex-bilden va ju den du inte fick ta me...moffo!

2007-08-23 @ 21:36:07
Postat av: Snökalven

Cathy Freeman!

2007-08-25 @ 15:01:50
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Maria

Så kul ni verkar haft! Har inte varit på Liseberg på typ 3 år & ändå tar det bara en kvart att köra dit... Antar att man blir lite hemmablind.
Hur är det med Wilson annars? Tränar du något med honom eller är det Joppe som står för den biten? Han har väl lyckats rätt bra på tävlingarna han deltagit på, hur många poäng har han fått som mest? Ha, ha, mycket frågor men det blir så när man ska tävla själv antar jag. Just nu känner jag mig som en äkta hundmänniska, bara träning & promenerande HELA tiden. När jag gick hem från klubben idag kom jag på mig själv med att ha bollen fastspänd på min hundryggsäck, en köttbullepåse i fickan & kampleksaken i handen. Mina byxor var alldeles leriga & gräsfläckiga från knät & neråt. När jag står & ska torka av Rocky från den värsta leran sticker grannen ut huvudet från balkongdörren & undrar om det inte möjligtvis kan vara så att jag har varit på klubben igen... Ha, ha! Syns det så väl? En tvättäkta hundmänniska känner jag mig som som sagt.
Jag tackade t.om nej till en kräftskiva igår för att jag skulle till klubben idag. Jisses, vart är man på väg egentligen?!
KRAM!

2007-08-26 @ 13:43:18
URL: http://www.freewebs.com/mariarocky/
Postat av: Maria

Du har väl inte missat att ta en titt på min nya, egenbyggda hemsida förresten?

2007-08-26 @ 13:44:45
URL: http://www.freewebs.com/mariarocky/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0