10-års dagbok...


Har varit riktigt dålig på att uppdatera min.. Men efter att jag haft en jättekul helg i Göteborg så ville jag skriva, o när jag väl börjat så fick jag hålla på ett tag.. är inte riktigt färdig..




Caroline o jag åkte med swebus tidigt i lördagsmorse, mycket att prata om, skoj.. Men, det fanns ett liiiitet liiiitet men.. En tjej som satt snett bakom oss hade med sig sin lille son, o de skulle åka hela vägen till Göteborg, precis som vi, tänka sig.. o lill-killen var inte på sitt livs bästa humör.. tänka sig.. Caroline som skulle ta en powernap fick tänka om lite.. =)

Efter att vi betalat 5 kronor till en kille innanför en lucka på stationen, för att få gå på toa (Kul jobb - 'Vad jobbar du med?') åkte vi spårvagnen till lägenheten vi skulle låna, lasta av, ladda om batterierna...
Gick ner på stan, hittade en jacka!!

På kvällen åt vi smörfisk på en jättemysig restaurang, Caleo, det var Maria o hennes syrra som rekommenderat den, o som ett extra plus i kanten så kom de två tjejerna dit också!! =)

image680

Jättekul att träffa Maria igen!! Hann inte riktigt prata om det som skulle pratas om, men det var väldigt trevligt, många skratt!! Hoppas verkligen vi ses i vår igen!!
Footloose började vid halv åtta, o då hade Maddis anlänt också!

image681

Blev lite besviken på Footloose, men kanske hade jag förberett mig lite på det.. Precis som när jag o Diggen såg på Rent förra året så var det rätt ofta svårt att höra vad de sjunger eftersom musiken är rätt hög, o den här gången hade jag lyssnat för lite på musiken innan, så jag fick ibland gissa vad de sjöng om.. synd! Är lite speciellt när de sjunger på svenska också, märks direkt när de inte tänker på vad de sjunger om..
Peter Johansson var grym!!!
Bakom oss satt en tjej o en kille, o de hade kvällen till ära bestämt sig för att ta med barnen på musikal!! De var inte på sitt livs bästa humör de heller..

Efter musikalen, åkte vi hem o sov, hann snacka lite skit innan =)
Maria o Malin fortsatte på Storan, hörde ett rykte om att de träffade Måns ;-)

I söndags var vi på adventsmarknad på Liseberg, jättemysigt!



Maddis värmer sina händer...
Maddis har lockat fram syrran, men har vid det laget bränt händerna...
'Kolla.. vantarna har ändrat färg..'

Hade en underbar dag, fick se allt möjligt.. Barn som snodde pepparkakor utan flit, pepparkaksförsäljare som jagade efter barnen som snodde pepparkakor utan flit, stånd där det såldes jättedyr choklad (o det fick de veta också..) Lotta Engberg.. Ja.. när man talar om trollen =jag tog ett roligt kort till:

Maddis vill inte sjunga i Lottas mick, haha!

Hade en så himla kul helg, o det är redan bestämt att fikarna ska ha avsparkträff i januari för att lägga upp våren.. känns fint =)
Det roligaste som hände på bussen hem var att både Caroline o Maddis höll på o lägga huvudena på axlarna på de killarna som satt breve dom.. spännnade.. o kul.. haha.. trötta tjejer =)

Kommentarer
Postat av: Snökalven

Kewl! Jag har fyra år kvar till en komplett tioårsdagbok...

2007-12-12 @ 11:05:41
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Maria

Klart som tusan att vi ses snart igen! Måste ju ta det där glaset på uteplatsen vi pratade om:-)
KRAMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!

2007-12-12 @ 15:21:25
URL: http://www.freewebs.com/mariarocky/
Postat av: Maria

Förresten... Malin ser alltid ut så på kort. Hahahahahahaha!!!!!!

2007-12-12 @ 15:22:10
URL: http://www.freewebs.com/mariarocky/
Postat av: Tobi

God Jul & Gott Nytt År! Jag drar imorrn.

2007-12-15 @ 17:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0