Crazy Tuesday...

Förra torsdagen bestämde jag, Carro o Cattis att vi skulle hitta på nåt tisdagen som följde, måste passa på att ses innan Cattis åker tillbaka till morfar o Öland.. Jag o Carro har också varit riktigt dåliga på att ses, hur svårt kan det vara liksom?
Har väldigt skoj med de här tjejerna, riktigt galet =)

image334

Så i tisdags var det dags..
Cattis kom hit en sväng innan, jag ringde Carro som meddelade mig att det var jag som skulle få köra till Söderköping, HaHa! Visst, nemas problemas =)
Träffades utanför Druvan, o vi inledde trippen med att Cattis rensade batteri från baksätet, HaHa! Det såg rätt tungt ut, men 'hon hade ju faktiskt kunnat skjuta det bakåt bara'... ;-)
Vi stannade vid MAX, drive in, köpte oss varsitt litet mål för att grunda innan glassen, satt fint! Jag gillar granatäpple bättre än naturell.. =)
Väl framme i Söderköping tog vi en promenad längs vattnet, o sakta men säkert blev vi sugna på glass o drog oss mot Smultronstället!
OBS: Oavsett om det ser lite kyligt ut på de här korten så var det strålande solsken o riktigt svettigt hela dagen ;-)


Carro och jag, matchande damer =)



Cattis med sin glass (som jag just nu glömt vad den hette, men inte var det Ädelweis iaf ;-) )


Efter glassen kände vi oss rätt.. mätta, o vi kom på den strålande idén att ta en tripp uppför Ramundberget, det finns en fin trappa, brant.. Tjejerna ser rätt laddade ut tycker jag! Det gick fort uppför, HaHa, o ännu snabbare neråt.. Jag hade inte riktigt rätt skor på mig, men klara mig utan nåt brutet..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kvällen hade vi planerat som sådan: SPEL SPEL SPEL!
Men med en mega-trött Carro, o en ganska förkyld-frusen-trött Angelica så leddes tankarna in på om det kanske vore bättre att vi bara såg en film eller så.. (Dessa tankar kom absolut inte från att det verkar som att vi inte har så mycker kompisar som vi trodde, såna som vill ställa upp på oss när det verkligen behövs iaf.. mohaha) Så OK, vi diskuterade hela vägen hem i bilen hur vi skulle göra, fram o tillbaka.. Carro sov i baksätet o missade viktiga delar av våra argument.. När hon vaknade blev det liv i luckan då vi ändrat planer till att vara i stan hemma hos mig istället.. Vi körde rätt mycket med våra vänner:
'stan, nej landet, nej, stan, nej stan..eller, nej vi kör på landet?! Eller?'
Så ringde Carro till pappa Kjell o meddelade att vi ville låna deras kök o soffa o eventuellt även deras dvd o tv under kvällen. Visst, sa Kjell! Men så ångra vi oss för sjuttioelfte gången o ringde Kjell o sa att vi inte kommer.. Men då blev det knasigt för Kjell hade köpt frallor till oss, bara för att vi skulle komma.. Oj, då fick vi dåligt samvete..
Så här höll det på.. fram o tillbaka..

Vi åkte iaf till Signalen o handlade, bästa Carro fick ta betalt =)
Satt i bilen utanför Åker.. Fick världens skrattattacker o visste fortfarande inte hur vi skulle göra.. Avgörandet blev då vi tänkte på Kjell o frallorna.. Landet fick de bli! (Under kvällen åt vi inte en enda fralla..)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Här har vi intagit familjen Eriksssons kök, inte lätt att hitta alla grejer, men till slut så.. Cattis tog kommandot o instruerade i Enchilladas, o hann både plocka ur o i diskmaskinen! =)
Kelly var lika söt som alltid, hör o ser inte så bra, men jag lyckades få svansen att röra sig lite ibland iaf =)
Maten blev jättegod!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så blev det spelande iaf! Jag hade tagit med mig tre: Brainstorm, Taboo och RappaKalja. Vi hann alla, jätteskoj! Vinnare utan nån större konkurrens blev Carro! Hon vann alla spelen.. Men.. titta noga på den blåa pjäsen på kortet i mitten, det är min pjäs!! Bara det att Carro gick i mål med flera rätta svar, hmm..



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hade en jättekul dag med tjejerna!

Kvällens vinnare:

Kommentarer
Postat av: tina

vilken härligt mysig dag ni verkar ha haft. smultronstället ligger på min lista som ett måste i år.....när de blir får vi se. sitter på jobbet, regnar en massa utanför. man vill ju bara krypa ner i sängen med en go pyjamas o sooova.....men de får man ju inte pengar för, vet du om man kan få anställning någonstans för att sova när de regnar så hör av dig!..................saknar dig...kraaaaaAAaam

2007-07-05 @ 15:14:06
Postat av: Cattis

Hej o hå min lilla tjej...
Tusen tack för crazy tuesday, det va galet o lite hetsigt..men det va väl meningen :) Måste erkänna att det känns i mina vader att vi beseteg ramundberget, otränad eller otränad..gaaah..men det lutar rätt bra, mohahahoo!
Händer i helgen då? blir troligen kvar i linkan..kanske leka?

2007-07-05 @ 16:52:12
Postat av: Snökalven

Ännu en hund som är bättre än en katt.
Lite veliga annars, eller?

2007-07-05 @ 18:29:10
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Gobo

Vilket långt hår Linen har! haha

2007-07-05 @ 19:15:52
URL: http://gobo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0