Rolig skogspromenad & blåbärspaj...

Nu har vi precis kommit hem från en alldeles superbra skogspromenad! Maria, Nikki o Froj hämtade mig o Wilson med bilen, o så åkte vi ut till Tinnerö. Nu ligger Wilson som en dö sill i hallen, väldigt nöjd över att matte o Maria lyckades få ihop en träff idag!

Wilson var jätteduktig! Det var skönt! O grejen är väl den att jag för en gångs skull såg till att inte släppa iväg honom direkt utan köra lite lydnad med honom från början, jag har tappat det lite eftersom vi kommer till skogen ganska sällan o då slutar det med att vi blir osams för han lullar iväg.. Men idag så! Duktig matte OCH duktig hund =)

O är det nån man ska vara imponerad av så är det Froj, helt underbart duktig idag =)
Ser en enorm skillnad på honom, han har stressat ner så pass att han hinner njuta lite av skogen också ;-)
O Nikki, världens gulligaste vovve, som inte märks så mycket för att hon är så duktig, HaHa!
Vi hittade bacon- o köttbulleträd, o vovvarna badade. fint!

image350



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår gick jag o Wilson hem till vovvarna o skulle rasta dem när matte o husse jobbade. Det gick fin fint, o sen passade jag på att äta min lunch där så hann de busa lite innan vi skulle gå hem igen.

Wilson o Froj efter fem minuter                              


Wilson o Froj efter tio minuter                                


Wilson o Froj efter femton minuter                       


Wilson o Froj efter tjugo minuter                           

Mm, de är riktiga bästisar o kan underhålla varandra rätt länge  =)

Precis när vi skulle gå hemåt igen o kommer ut i hallen får jag syn på Skalman som jag har hört ryktats har en förkärlek till skor.. HaHa!

image359
'Vad då? Jag har inte gjort nåt..'

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår kväll kom Agnetha hit en sväng, jag hade fixat blåbärspaj! Fick göra om degen en gång efter att receptet visar 2 msk vatten, o det var inte riktigt rätt märkte jag sen.. Testade med 2 tsk istället, det räckte gott o väl! När hon skulle hem följde jag o Wilson med på kvällspromenad, perfekt,
Jag älskar kvällspromenader!

Kommentarer
Postat av: Snökalven

Fasen vad många djur!

2007-07-06 @ 16:32:05
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Maria o alla djuren

Visst hade vi det underbart skoj i skogen, med våra superduktiga killar! Blir fortfarnande helt glad när jag tänker på det!!! I dag är nog tyvärr ingen bra dag för skogspromenad. Skulle inte kunna få Nikki att vilja gå
ur bilen i detta väder....
Hoppas Skalman inte var stygg och alltför närgången med dina skor, utan bara flirtade lite på avstånd.Kan inte jag få lite av de fina bilderna av dej? Måste ju också berätta i vår dagbok hur bra vi hade det!
Massor med kramar

2007-07-08 @ 11:06:43
URL: http://hem.passagen.se/maria.nikki/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0