Inte bara snack...

Det är spännande med datorer.. Jag skulle sätta igång min när jag kommit hem från öland i torsdags, men den samarbetade inte.. Har ringt support och trixat, men de verkar inte vilja hjälpa mig: "Ska bara höra mig för hos en kollega här, återkommer alldeles strax..", o tjugo minuter senare slänger en arg angelica på luren och försöker igen.. För att bli utsatt för samma grej igen.. Nu har jag väntat över helgen, får ta tag i det imorrn..

Hade det alldeles underbart på Öland, från början till slut!

image265
Världens bästa tjejer =)

Är så gla för att vårt lilla semester-snack inte blev som det ofta blir: bara snack..
Vi kom verkligen iväg!

O så världens bästa Cattis, och hennes morfar, som var så snälla o låna ut stugan till oss,
TACK, ni är bäst!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maria och jag åkte från linköping i måndags morse, jag körde, lånade mammas bil. Vi tog vår första rast i udden, HaHa, prata lite med mamma, o sen for vi vidare för stopp två: tankning i rimforsa. Sen så.. Var ca 45 minuter sena till Kalmar där Hanna och Tina väntade, men vad tusan, vi hade ju semester, ingen stress =)
Åt i Kalmar, och åkte sen vidare.
Gick in på Valles och det blev kramkalas med Cattis, såå skoj att se henne!
Vi åkte till stugan, slängde in grejerna, hälsade på morfar och åkte sen till stranden, vädret var perfekt! O tro det eller ej: Angelica badar!! Spelade lite strandtennis och kasta boll också!
När Cattis slutat jobba blev vi bjudna på taco, mumsigt, och sen tog vi en tur med bilen, fick se paradiset!!
Avslutade dagen med ost och vin.
Vi bestämde oss för att sova i stugan alla fyra, trots att det var lite trångt, men Hanna och jag nöjde oss med två madrasser på golvet, funka fin fint!
Tina och Maria verkade trivas i bäddsoffan, HaHa:


Tisdag, Cattis ledig, och vad gör vi? Hon och jag ger oss ut och springer kvart i åtta.. (!!)
Att jag låg ca100m bakom efter ett tag hör inte hit, jag sprang ju hela iaf, HaHa! Bra start på dagen, hmm, tror jag är kvällsspringare egentligen..
Åt god frukost! Sen fixa vi sallad så vi skulle orka hålla igång en hel dag på stranden =)


På kvällen skulle Cattis spela fotbollsmatch, det ville jag inte missa!! De andra tjejerna stannade kvar vid stugan o hade maten fixad tills vi kom hem! Schysst! O Cattis lag spelade 2-2, lagom spännande match, saknar att spela!!


Spelade lite Taboo, jätte skoj! Jag, Tina och Cattis vann!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi hade trott att vädret skulle bli mycket sämre på onsdagen, men inte då, visst det blåste lite mer än innan, men solen sken!

Här är Tina som skrubbar altanen efter grillarna =)


Vi åkte till Lyckesand, vi började bli ganska trötta, o det var fler än jag som somna i solen..  När vi fått nog tog vi bilen till Valles, jag hitta både klänning och löparbrallor!
På kvällen kom Cattis pojkvän Markus också till Byxelkrok, han hade med gitarren! Vi bjöd Cattis, Markus och morfar på ansjovispaj a la Hanna, o tacopaj a la Maria, de blev mycket godkända =) Vi sjöng lite, kul när Hanna och jag sjungit en del ihop o kan lägga lite stämmor! Mys!


Sen kom vi på att vi ville se solnedgången nere vid hamnen, och jag som druckit vin fick sätta mig i framsätet breve Hanna i bilen och guida i körandet, HaHa! O Smulan älskar att åka bil, så hon hänka! Synd bara att det var en massa moln ivägen, så nån vidare negång blev det inte.. men men.. Fick åka bil med Hanna iaf =)

Som pricken över i:et så spela vi lite spel den här kvällen också =)
Jag hade med mig RappaKalja, o för det krävs de lite fantasi, det är kul, HaHa!
Eller vad säger du Maria? ;-)

Det var en väldigt bra avslutning på en super bra semester, synd att vi inte kunde stanna längre =(

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Körde lugnt hem på torsdagen, stopp för att äta i Kalmar, o för att lämna av Hanna och Tina vid stationen.

Hanna, Tina och Maria, ni är bäst, knäppa tjejer!!! =)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Semesterns återkommande:  En skrattande Maria i telefonen           

Semesterns gulligaste:     Smulan                                                           

Semesterns flitigaste:        Tina                                                               



Semesterns största kramar till:   Morfar & Cattis                 



Kommentarer
Postat av: Maria

Så trevligt du verkar haft det & vilken tur ni hade med vädret. Hur länge var ni iväg?
När har du Wilson nästa gång? Har väl varit ett tag utan honom nu va?
Kramar!

2007-06-17 @ 21:27:34
URL: http://vovve.info/maria/
Postat av: Emilie

Åhh va mysigt ni verkar ha haft det!! Kul med alla bilder :)
Lägenheten var fin, och den kan bli ännu finare!!! Så vi tar den nog.. ska ringa henne idag och fråga lite grejer först! Hihi.. ett steg närmare vuxenlivet lixom, haha!
Va händer idag då? jag ska ner till stan.. och fixa naglar o såna grejer! *tss*
Puss puss

2007-06-18 @ 07:17:30
URL: http://empaaa.blogg.se
Postat av: Annie

Åååh vad härligt ni ser ut att ha haft det!Är något avis...! Förhoppningsvis åker Tor och jag till Västervik på semestern, det är så nära Öland jag kommer i år ;) Njae, jag hittade inte så mkt på stan tyvärr. Var på Tornby igår och hittade ett par sandaler (bekväma gå-sandaler som jag kallar dem) men jag saknar fortfarande skor till bröllopet...:-/
Kram på dä

2007-06-18 @ 09:59:13
URL: http://klanto.blogspot.com
Postat av: jenny

change of scenery & lively conversation! not a bad combination, eh?
nice to see all yer pics and read about the adventures of angelica.
nej jag pratar inte engelska till vardags, mest vid finare tillfällen.
som nu

2007-06-18 @ 10:48:17
Postat av: Gobo

Iiiiiiiih vilket långt inlägg! Ser ut so matt du använt en riktigt bra datta när du skrivit det hihi :)
Du får komma hem till mig någon gång så vi kan lyssna på metal! 666

2007-06-18 @ 14:44:37
URL: http://gobo.blogg.se/
Postat av: Snökalven

Ser ut att ha varit ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuli! Synd att ni inte kom förbi Hultsfred bara. Höhö höhö

2007-06-18 @ 17:11:00
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Hanna

What a great time! tack vare de bästa tjejerna Tinis, Miiisan och Angel, cattis, morfar och smuiiilan som blev min stora kärlek under dessa dagar!

2007-06-19 @ 22:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0