"Ge mig fan"

Det höll på att gå åt fanders igår morse.. Jag hade somnat ganska sent på min mycket sköna madrass kvällen innan, somnat ifrån mitt obligatoriska moment: lägga bort mobilen på gångavstånd från mig, för att jag annars stänger av alarmet och somnar om igen (vet.. det är knas, men jag kan inte rå för det, mina tankar behöver tid på sig på morgonen) Jag hade med andra ord stängt av mitt alarm klockan fem igår morse, sen somnat om.. Jag skulle hämta folk med minibussen vid missionskyrkan halv sju.. väcktes av ett mess som pep till vid fem i sex.. OK, det låter kanske inte som nån konst att hinna, men jag hade stora planer på att tvätta håret och sen torka det och sen platta det =)  Jag hann! Frukosten fick stå åt sidan, men håret minsann, det hann jag med!
Vem som skickade messet? Jo, det var en av tjejerna som ville kolla om jag kunde ta med flera ljusa tröjor utifall hon inte  blev nöjd med det hon hade.. Hon fick en massa TACK sen kan jag lova!

Vi kom fram till TV4öst, prata lite med Lasse, kul att se hur studion såg ut, den är ganska liten, och vi fick se häftiga grejer som nyhetsuppläsarna använder sig av vid direktsändning. sen blev det "klockning" av våra låtar, fick reda på att två av dem var för korta, så.. vi gjorde om lite, la in fler refränger o så.. Ordna sig smidigt!

Vi fick reda på att det räckte med en person till intervju, o det fick bli.. jag.. Kände mig lugn till precis innan det börja.. ungefär som när jag sjunger.. kommer en attack precis innan, haha.. Fick lite puder på pannan, påminde mig själv om att hålla min skakiga händer i knät, inte vifta med dom.. haha.. men iaf, intervjun gick bra, det var till och med skoj när jag tänker efter =)   Kom inte ihåg hur man sa ordet "uppslutning" men det gick bra ändå.. haha, o tror att jag hitta på det där om att det är en del från Norrköping som sjunger med oss, de andra skratta åt mig i bilen hem.. Ingen av oss vet vem jag syftade på.. =)

Sångerna gick också bra, är imponerad att vi nio klarade av det så bra, trots väldig obalans i stämmorna och lite nervositet.. Stolt över dom!
Om nån vill titta:     http://www.tv4.se/ost
Klicka på: Se våra sändningar, klicka på · Nyhetsmorgon Mälardalen Öst del1 (2007-05-11) sen får du kika på lite mode, sen kommer intervjun, o sen sjunger LiHtösen två sånger, o i den andra delen är det först nagelgrejs o sen sjunger LiHtösen en sång till..

Imorrn är det konsert!! Missionskyrkan kl 18!! Alla borde överväga att komma dit, kommer bli super! Klänningarna som jag och Josefin ska ha är häftiga! Ska upp tidigt och öva på allt vi ska säga också.. Kul!
Kommer sova konstant minst en vecka när den är över.. utmattad! O efter nästa vecka är praktiken slut också, det har gått snabbt, varit skoj, men nu saknar jag tjejerna från skolan så mycke så det blir skönt att komma tillbaka!


Nu måste jag fixa lite hära, ska på grillfest, kul att Alec följer med!
Håller tummarna för Andreas också, han är bestman på Marcus bröllop idag! Alec kunde meddela att ingen snubblat i kyrkan iaf, så hoppas det fortsätter så på festen =)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Läste nånstans om en kille som lever efter ett motto:
"Ge mig fan"
Först förstod jag ingenting, visst, ger man sig fan på nånting så går det.. eller vad då?
Förklaringen: Tillämpar man "Ge mig fan" har man alltid ryggen fri, slipper få saker tillbaka och råka ut för obehagliga överraskningar.
Ex: "Jag lägger undan en liten pott varje månad för oförutsedda räkningar. Gör jag det inte kan jag ge mig fan på att det kommer en..."

Tycker nog att den är ganska bra =)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Gobo

Wiiiie!
Grillfest grillfest hela dán!
Tror ni kommer vara lika fina imorrn som ni var på östnytt! :) Lycka till iaf tjejj!

2007-05-12 @ 17:49:57
URL: http://gobo.blogg.se
Postat av: Maria

Fy bövelen att jag inte hittar klippet med dig då:-( Jag har suttit & letat runt nu i en kvart & har fortfarande inte hittat det... SUCK! Jag blev så spänd på att få se dig & hur ni lät när ni sjöng men tji fick jag. Har du någon direktlänk till klippet?
Kram!

2007-05-12 @ 18:44:05
URL: http://vovve.info/maria/
Postat av: Maria

Ha, ha! Du hade ju skrivit vart man skulle klicka ju, det missade jag helt;-) Va fina ni var & va bra ni lät! Intervjun med dig hittade jag inte men den kanske inte var med? Skulle vara kul att se den med. Kram!

2007-05-12 @ 18:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0