En oskriven regel...

Jag började praktiken förra veckan, i Motala.. Betyder bussresa varje dag.. jobbigt, men det gör inget, har kul på lasarettet så det väger upp..
Iaf så är det många andra på avdelningarna som pendlar från Linköping till Motala, o första dagen, i måndags när jag skulle åka fyra- bussen hem stod vi där.. väntandes.. Jag prata med ett par stycken.. o så kommer bussen..
Ni vet den där känslan som kan komma.. man ska passa in.. haha.. vem ska jag sitta breve måntro..??!! Hmm.. jag gick på bussen nånstans i mitten av lasarettsfolket, O TUR VAR VÄL DET!!
HaHa.. varenda kotte framför mig tar ett eget säte!! Pratandet liksom bara dog ut.. Direkt.. det man ville ha sagt till nån fick man minsann se till att ha klart innan bussen kom..

Jag gillar den här regeln.. verkligen.. !!
Man tar sitt eget säte, håller käften, o sover.. HaHa!
O det bästa av allt: Regeln gäller även på morgonen!! =)

Var ute igår kväll, med Mandis - kussen, hade jättekul på platå!
Vi dansade som ena galningar, trångt.. men med utgångspunkt 'hörnet' så höll vi ställningarna! Ölen gick däremot sakta igår.. Beror ju iofs på vad/vem man har att jämföra med.. :P
Såg inte så mycket folk jag känner, det var Mandis som stod för den delen =)

Gick ner en sväng till Platens också, en viss hemlig grupp som hade jubileum därnere.. HaHa!

image569
Kebab innan vi gick hem, gött!



Ikväll är det mys hos Hanna i Norrköping, o det bästa av allt vad gäller det här:
Både Tinis o Maria kommer!! Ska packa ner mina mysbrallor, skönt!
Så fort jag o Anna är klara med möte på folkuniversitetet så tar jag ett tåg, längtar efter tjejerna!

                             



Kommentarer
Postat av: Gobo

Och en börde i gruppen. En som inte hörde hemma hahaha

2007-09-21 @ 09:23:26
URL: http://gobo.blogg.se
Postat av: Frida

Tjena! jag läser allt din blogg iblanbd ja..:) går det bra me praktiken då? ja va såå göad att va ledig, är ju aslånga dagar..är ju på vrinnevi...6 går man upp och sex är man hemma..sjukt! hoppas det går bra, ses på inneveckan:) kraam

2007-09-21 @ 12:11:30
Postat av: Snökalven

Du missade den bittraste delen av kvällen. Angangang!

2007-09-21 @ 17:28:32
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Emilie

Såg gott ut me kebab! :) Hoppas ni hade kul i torsdags! Själv ska jag ut o shejka loss lite ikväll... ring om du ska ut så måste vi ses!!! så äre bara.. haha! pusss

2007-09-22 @ 13:27:37
URL: http://empaaa.blogg.se
Postat av: Maria

Nu får du allt ta dig tid att ta en titt på min sida. Måste ju få veta vad du tycker om den:-)
Rocky har kommit hem nu efter en sjukhusvistelse över natten. Han fick feber igår kväll. 41 grader (!) Så det vara bara att åka in akut & få dropp & antibiotika. Någon fästingsjukdom misstänker läkaren... Igen... Får vänta på provsvaren så vi får veta säkert. Nu är han iallafall på bättringsvägen.
Kram!

2007-09-22 @ 19:06:32
URL: http://www.freewebs.com/mariarocky/
Postat av: Smear

Hehe, låter som en helskön kväll.. Och kebaben är ju toppen på verket.
Ser fram emot kusinfesten :)

2007-09-23 @ 00:17:27
URL: http://smear.blogg.se
Postat av: Annie

Jag har också praktik i Motala men på lärarprogrammet heter praktik VFU ;) Vi kanske ses på bussen :)

2007-09-23 @ 14:33:54
URL: http://klanto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0